Friday 23 May 2014

High Blood

Assalamualaikum WBT. :)

Jumaat sudah hari ini. Aduhai! Pantas masa berlalu. Sebenarnya mencari teman untuk bercerita betapa tekanan untuk hari ini. Tekanan yang melampau sehinggakan rasa mahu lari jauh dari keadaan yang ada. Tiba-tiba rasa macam tak boleh nak cool langsung. Tak boleh! Tak boleh! Semua yang aku lihat hari ini membuatkan aku jadi marah. Sangat-sangat marah. Semua serba tak kena. Mood memang jauh ke laut. Tekanan yang datang bertubi-tubi. Beb! Tengah macam ni takda orang nak temankan kau. Like serious! Serious! Serious! Aku rasa macam nak menangis tadah dengan temmpayan. Itulah kehidupan, lalui je dengan tenang dan sebaik mungkin.. Mungkin mudah diungkap payah untuk dilakukan. Tiada teman berbicara beb waktu-waktu macam ni pedih~ Serius pedih. Dari aku masuk office sampailah aku bukak email. Segala-galanya aku rasa itu semua tekanan. Rasa nak tekap muka dekat bantal menangis lelaju, biar banjir library ni. Back to Allah lah sebenarnya, sebab manusia ni kadang-kdang ada kadang-kadang takda. Tengok diri kau sendiri dah cukupkan. Apa yang jadi hari ni, ada hikmahnya kerana kau ketawa semalam. Apa yang jadi pada esok hari hikmahnya berganda ceritanya. Jangan difikirkan sangat, just hadap je dengan apa yang jadi. Dugaan beb! Biasalah, Allah sayang kita sangat tu. Kau je yang tak sayang Pencipta kau.
Hope, akan better malam ni. Sebab masih banyak kerja-kerja yang terbengkalai belum disiapkan. Hendak memuaskan hati semua orang bukan mudah, susah gila! Hati sendiri macam kena pijak beb!

Ok! gerak dulu, dah Azan. 

:)

No comments:

Post a Comment