Thursday, 19 January 2012

Everybody lives for something better to come


Everybody lives for something better to come – by Anon

  
Assalamualaikum.

     Hampir 11 hari berlalu. Final exam yang cukup mendebarkan dan cukup menakutkan. Hampir setahun lebih meninggaklan nota-nota dan bahan rujukan, akhirnya kembali jua ke dunia yang baru, iaitu kerja dan belajar. Pelbagai sudah saya harungi sebagai seorang staf dan sebagai seorang mahasiswa. Cabaran sebagai seorang staf dan pelajar bukanlah satu perkara yang cukup mudah untuk kita lalui. Perlukan semangat yang kental dan keazaman yang cukup utuh di dalam diri. Bagaimana hendak berjaya? Tepuklah buku keluarlah isi. Bukan mudah, melalui hari-hari yang penuh dengan tekanan di tempat bekerja, tugasan yang diberikan oleh pensyarah yang sentiasa menghantui diri. Kadangkala hadir satu sifat yang dinamakan cepat mengalah. Pernah satu ketika hampir mengalah apabila assignment di tolak berkali-kali. Apakan daya, tidak sebijak pelajar straight A's. Cukup lemah, selemah yang boleh dicampur aduk dengan ragam rakan sekerja, cukup kuat dugaan yang dilalui. Akhirnya, selemah-lemah yang dilalui dapat diharungi dengan cukup tenang. 
     Tanggal 08 Januari 2012 membuktikan kelemahan yang dilalui selama ini hanyalah sebagai dugaan dalam kehidupan. Berbekalkan apa yang diketahui dan apa yang telah dibaca, dengan penuh tenang menjawab soalan-soalan yang dikemukan. Cuba diamalkan, apabila sudah berada di hadapan pintu dewan peperiksaan usahlah memegang sehelai mahupun berhelai-helai kertas mahupu nota yang kita baca. Biarkan nota itu berehat di dalam bagasi dan kita cuba menteteramkan jiwa sambil beristgfar. Itu berkenaan dengan final exam yang dilalui. Tamat je peperiksaan, aku sudah MERDEKA!!! Buat rakan-rakan yang lain teruskan perjuangan anda. At the moment, adalah my mom birthday! Sebelum melangkah kaki keluar dari rumah. Salam and cium dia sambil berkata "Selamat Hari Jadi MAK!"... My mom just say "Terima kasih!".. Happiness!! Early morning and my mom wish good luck for final exam. Itulah ibu, itulah emak then i just another person i call mama! Its was amazing. Dalam kehidupan ini bagaikan tidak percaya, i can call someone mom! mama! mummy and this two person celebrate their birthday on same month but different date. I'm proud to be your son. Exam done well!! Apa yang terjadi, kami lepak bramai-ramai memeriahkan KFC dekat UiTM Sek 2!! HAVOC! walaupun 4 orang je.. By the way I'm gonna miss that moment!!
     Tanggal 13 Januari 2012, i just send my wish birthday menggunakan my BFF fon! Sorry TENGAH BULAN! kopak la derrr. [HAHAHA!!].. Just send the best wish i think. HAHA! So, thanks welcome from my mummy! Hope she enjoy their birthday!! 
      Happy New Year! HAHA even dah berlalu begitu lama ianya tetap NEW YEAR! By the way, malam new year tu  memang havoc dengan my junior! Nak kata lama xjumpa selalu je jumpa, siap ketawa melekek-lekek.!! Lupa daratan kalau kami semua ketawa! Bestnya, shazONE mula memperkenalkan AIDA!!! HAHA!
Hangout together and for half and hour just wait the NASI LEMAK at some curry house restoran! DAMM! Bad Service but NOT Bad Romance..HAHA!!! So, tahun baru dimulakan dengan penuh keceriaan dan kehidupan seperti biasa. Sakit harus dijalani dan yang gembira itu dilalui. Apapun yang berlaku dan telah berlaku, kita adalah manusia, yang tidak ada kesempurnaanya! Jadi, perkuatkan diri dengan apa jua keadaan..







See u all, at the next dedicate!

No comments:

Post a Comment