Sunday, 16 June 2013

14 Jun 2013

Assalamualaikum W.B.T :)
 
Alhamdulilah, 14 Jun 2013 sudah berlalu hampir berlalu dua hari. Alhamdulilah, dipanjatkan syukur kepada Allah S.W.T kerna terus memberi peluang menyedut udara segar, menikmati keindahan alam, mampu untuk terus berkata-kata dan berzikir dan diberi nikmat untuk terus mendengar. :) Terus berusaha menuju ke jalan Allah, semoga kehidupan kita terus diberkati dan juga dilimpahkan kurniaan yang tidak terhingga. Masih berlu terlewat untuk memohon keampunan dariNYA dan juga bersyukurlah kerna masih dihidupkan kerna masih ada peluang untuk memohon keampunan.
 
Alhamdulilah, kini usia sudah menjangkau 25 tahun 2 hari. Meneruskan perjalanan yang masih lagi belum sampai ke penghujungnya. Berjuang untuk menikmati sedikit nikmat yang Allah berikan seterusnya mengharapkan keampunan dari Allah S.W.T. Dunia ini hanyalah sementara, kita ibarat patung sebenarnya memainkan watak masing-masing bagi menceriakan dunia. Adakalnya, pahala yang kita perolehi dan adakalanya secara tidak sedar dosa yang singgah. 25 tahun, masih lagi memiliki kasih sayang dari Allah S.W.T, Ibu dan Bapa, Guru-guru, Pensyarah-pensyarah, Sahabat Handai dan Adik-adik yang sentiasa ada menemani di sisi. Sudah memiliki Diploma Sains Perpustakaan hampir tiga tahun dan sudah berkerjaya selama tiga tahun dan berkhidmat di sebuah Perpustakaan Universiti Swasta. Apa yang sudah ada pada hari ini semuanya berkat doa dari keluarga dan sesiapa sahaja yang ada disekeliling saya. Amin :) Melanjutkan pengajian di peringkat Ijazah Sarjana Muda, Insya Allah jika tiada aral melintang akan menamatkan pengajian pada usia 27 tahun. Kalau diizinkan oleh Allah S.W.T dan jika ada rezeki ingin melangkah setapak lagi ke peringkat Ijazah Sarjana, Insya Allah. Selama 25 tahun ini, pelbagai yang telah dirasai, manis, pahit semuanya ditelan. Adakala diluahkan, adakala disimpan di dalam hati dan akan akan hilang secara perlahan-lahan. Kalau dikenangkan tahun-tahun sebelum ini, semuanya manis belaka.
 
Ucapan dari jauh tepat jam 12.00 tengah malam. Apa yang ada dalam hati, Allah S.W.T memakbulkan. Gembira itu sememangnya, siapa yang tidak gembirakan, tepat jam 12.00 telefon dari jauh. Bermulalah "wish" dari SMS, WhatsApp, Twitter, Facebook dan sebagainya. Apabila mendengar nyanyian itu! Haha. Biasalah :) Touching dengan wish. Terima kasih kepada sahabat-sahabat dari Malaysia, Indonesia, India dan Dublin. Terima kasih kerana mendoakan kesejateraan dan kebahagiaan saya. Insya Allah, semoga doa-doa kalian terus menerus dan termakbul dariNYA. Rata-rata wish tahun ini banyak mendoakan saya bertemu jodoh , Insya Allah jika tiba masanya akan dijemput kalian ke rumah. Tipulah, jika tiada sesiapa di dalam hati, namun biarlah menjadi rahsia sehingga tiba masanya. Doa kalian diharapkan untuk terus dekat dengan Allah S.W.T dan jodoh yang bakal tiba. Sedikit perkongsian - Selepas 6 tahun, kini kembali sedikit perasaan itu, namun ianya terus menjadi rahsia Allah. Terima kasih Ya Allah :) terus memberi nikmat dan kurniaan :) Terima kasih keluarga terus memberi semangat, Terima kasih semuanya. :)
 



 
Collection Birthday Tahun 2013 :)
 
Terima kasih kepada kerana memberi hadiah :)

No comments:

Post a Comment