Wednesday, 5 June 2013

Bingkisan Ringkas

Assalmualaikum W.B.T

Hanyalah bingkisan yang ringkas. Dalam benak kepala saya ini asyik memikirkan apa perbezaan antara saya dan yang lain?
Terfikir juga kadang-kadang, ke saya yang terlebih berfikir? Adakah saya yang terbawak laju sangat dengan pemikiran ini? Emmm.. Ataupun terlalu memikirkan benda yang tidak perlu diambil pusing.
Kadang-kadang itu mata mentafsir perkara lain, minda pula mentafsir yang lain, apatah lagi hati? Lagilah sedalam mungkin mentafisr benda lain. Ekh? Boleh tak tak perlu fikir semua benda tu?
Aik? Entah, cuba tak fikir, sangat-sangat dah cuba, tapi tetap nak fikir? Kadang-kadang macam tidak menjawab soalan dekat dalam hati, fikiran dan sebagainya. 
Hailah minda, hati dan mata, jangan terlalu banyak fikirkan, semua tu boleh menjejaskan. :) Sedarlah, andai perkara yang kita rasa kadang-kala kita tidak perlu ungkapkan. 
Biarlah berlalu, semoga semuanya cool seperti biasa. Dah..Dah.. Jangan fikirkan sangat, sebab kadang-kala kita kena  tahu di mana kita berpijak. Itulah banyak sangat fikir, bila fikir benda yang bukan-bukan mulalah down dan sebagainya. Ekh! Kenapa orang lain tidak seperti mata, hati dan minda saya? Kenapa saya tidak seperti mereka? Kan senang tak fikir panjang-panjang ni! 
Aduhai~ 

 

1 comment:

  1. mana nash tau org lain tak fikir. bukan kita dapat baca fikiran mereka. entah2 mereka pun sama macam kita jugak so fikir2 kan lah hehehehe

    ReplyDelete