Friday 8 November 2013

Pagi yang membara

Assalamualaikum wbt. 

Hi! Lama tak update blog, dibiarkan sepi tanpa apa-apa berita. Sedikit cerita untuk kebelakangan ini. Banyak perkara yang berlaku kebelakangan ini. Rasa kadang-kadang kenapalah perkara sebegitu berlaku. Kebelakangan ini, lebih sensitif dengan isu-isu yang kadang-kala dianggap sampah sarap bagi orang yang intelektual namun bukan saya saya yang berminda kelas ke tiga. Alahai, dah jiwanya memang sentimental. Adakala tu, simpan je dalam hati, lepas itu biarkan je berlalu macam air sungai yang membawa sampah yang dibuang oleh manusia nan durjana!  Hei! Bahasa jiwa bangsa beb! Biasalah setiap interpretasi orang itu lain-lain. Jika mahu berjenaka, berjenaka dengan bahasa yang jelas terang. Jangan letak satu-satu tanda yang membuatkan orang lain rasa "Hei! apa ni?" - Oh abaikanlah segala benda yang datang  itu. Life must be go on dear! Selak muka surat baru, setiap muka surat baru adalah ceritanya. Adoi, satu lagi cerita bila buat kerja yang orang yang berhenti kerja. Faham tak? Tak faham pergi cari kamus Bahasa Melayu - Bahasa Melayu. Serius penat buat kerja orang ni, ada je yang tak kena, itu dan ini. Alahai! Dah buat satu kerja, dah nak siap ni, tiba-tiba kena betulkan balik. Aduh! Ada je yang duplicate dengan redundant. Nak marah, kita pun bukan perfect sangat. Haip! Jangan marah-marah cepat tua. Turn to page! November sudah. Final exam sebulan je lagi. Preparation tah macam mana tah, habis tunggang-langgang. Assingment jangan cakaplah, last minute, yang nak kena reject pun ada, yang tak akan diambil markah pun ada. Apa punya disasterlah life sekarang. Oit! Semangat sikit, ada setahun setengah lagi. Okay! Done~ Jumpa lagi nanti. Cukuplah sini je, sekarang jenis malas nak jaga tatabahasa sangat. 

Tolong orang biar ikhlas, kalau tau macam mana rasanya ikhlas, masa kita tolong orang itu, kita akan rasa satu resapan pada badan yang memberitahu, kamu dah tolong orang. 
Hei! Nak ucap terima kasih bukan susah pun, TERIMA KASIH, upin ipin pun pandai cakap terima kasih.
Lagho, kurang-kurangkanlah.. Ekh~ My life I punya sukalah. Hah! 
Lagi satu, jangan jadikan malas itu satu alasan, alasan-alasan ni semua makan diri sebenarnya. Lagi satu, kadang-kadang kita kena sedar diri, jangan tidur sampai tak sedar-sedar diri. Biasalah, manusia yang lalai. Kata ko! Kalau dah selalu lalai, bukan lalai tapi ponti balik umah namanya! 

Ok!Bye

No comments:

Post a Comment