Tuesday 23 May 2017

Dia

Assalamualaikum wbt. 

'Termenung. Jendela. Kawan datang menyapa.....'

"Oii.. Termenung?" 

"Oii.. Lain kali bagi salam.."

"Apa kes termenung ni? Exam dah habiskan, assignment semua dah hantarkan.."

"Termenung teringatkan awak.. Cia Cia Cia.."

"LOL! Can you stop laughing, aku tahu kau siapa? Kau ketawa tapi kau perasan tak mata kau berkaca? Kau ni, suka sangat sorok benda dari aku.. Apa kes?.."

"Aku okay lah beb, serius aku okay.. Takda apa-apa pun yang aku sorok dari kau.. Kau kan BFF aku, sentiasa teman aku walau susah senang macam mana pun.."

"Lepas tu? Kenapa kau tengok burung tu terbang, orang panggil tak dengar.."

"Sebab burung terbang jauh, tapi awak tak terbang dekat hati saya... Cia cia cia.."

"Oh My God!! Ngoknyaaa kau ni!!"

"Kau pernah dengar lagu Shahir, Dia Yang Kau Pilih..?"

"Tak.. Kenapa..?" 

"Kerana lirik itu seakan-seakan memerli aku.. Aku tidak mampu meluahkan sesuatu yang berat. Pendam itu lebih baik sebab aku tahu Dia memiliki seseorang di dalam hati Dia.. Jelas aku membiarkan perasaan aku sendiri.. Membiarkan dengan senyuman dan menghadapi situasi itu dengan baik.. Aku membiarkan keadaan seperti tiada apa-apa yang berlaku.."

"Maksud kau beb?"

"Tersuka pada seseorang yang sudah dimiliki atau akan dimiliki atau sedang dalam perjalanan untuk dimiliki itulah yang aku cuba related kan dengan lagu shahir.. Aku terfikir, aku selalu tersalah percaturan, percaturan pada hati yang sudah dimiliki, lepas tu aku sekadar membiarkan tidak pernah bersaing untuk mendapatkan, aku selalu terserah, terserah pada keadaan yang aku sendiri ciptakan.. Hanya mampu suka tapi untuk dapatkan hati tu, tak semudah yang kau sangka.. Kadang-kadang aku rasa, hati aku selalu salah untuk suka orang.. Yang kadang-kadang tersuka pada orang yang tidak boleh menerima diri kau, tersuka pada orang yang memang kau tidak akan miliki dan kau suka pada orang yang kau hanya lihat dari jauh satu ketika dahulu, kemudia kau mendekati tapi kau sedari yang dia sudah ada seseorang untuk dia letak dalam hati dia..."


Gambar Sekadar Hiasan

"Wow! New story, Itulah perkara yang mematangkan kau dari hari ke sehari.. Yang kadang-kadang kau inginkan sesuatu tapi ia tidak akan pernah kau dapat.. Beb! Itu memang lumrah, perasaan suka itu memang  ada dalam diri yang memang kau tidak boleh untuk tolak tepi dan membiarkan.. Walau jauh mana sekalipun kau berlari, kalau hati kau suka, kau tetap akan rasa suka.. Jangan down lah beb, its okay, just make a friend and just help others.. Be kind to other people. Aku tahu kau boleh hadap benda ni, I feel you. Suka seseorang yang kau rasa kau tak mampu nak dapat.. Jadilah kawan yang baik beb.. Jadi kawan yang baik untuk semua orang yang ada dalam hidup kau..."

"Thanks beb, always dengar cerita HATI aku ni.. Cerita yang tidak ada kesudahan. Takpelah, Hikmah itu datang kemudian, aku sentiasa jadi terbaik untuk orang lain.. Berkawan dengan semua orang untuk kenal pengalaman.. Tapi one word.. Aku setia pada yang satu.. Tapi kalau dah give up.. Tak setia dah lah.. HAHA! Kadang-kadang tu, aku menipu diri sendiri, menipu yang aku tak rasa sakit untuk keadaan yang aku lalui.. Gelak, ketawa, itu yang aku pilih untuk nampak keadaan itu tenang..."

"Beb, sometimes you have  to choose between happiness or sadness. Pilihan dekat tangan kau sendiri.. When you love someone, just make them comfortable.. Make them smile and happy always.. Ingat tak kau selalu kata.. Tengok orang yang kita suka atau sayang itu bahagia dan gembira, aku juga turut gembira melihat kegembiraan orang yang aku suka dan sayang.. Be strong man. Relax. Time flies. You will never and ever hurt when you have someone loves you.."

"Pengalaman mengajar nampak.. Bagi nasihat kemain... Haha.."

"Love is a situation..  Ada masa akan gembira, akan ada masa kita murung, ada masa kita sedih, ada masa kita bahagia.. Love is a place. Berkongsi cerita, duduk  mendengar keluhan dan kadang-kadang menjadi tempat berkongsi kasih sayang. Itu jawapan aku yang aku mampu bagi.."

"Okay.. "

"Jangan sedih lah beb, terima dengan hati terbuka.. Aku tau kau boleh.. Dan jom g makan ais krim.. HAHA"

"Jom!!. HAHA"

No comments:

Post a Comment