Wednesday 28 March 2012

The Future Is Always Beginning Now


The Future Is Always Beginning Now – Mark Strand 

"But I set fire to the rain" -  Sambil mendengar lagu Adele ni, membuatkan tangan aku cuba untuk mencoretkan isi hati yang terlalu dipendam. Kesibukkan manusia mengejar cita-cita dan cinta, aku hanya melihat dan mendengar kisah hati mereka. Itu bukanlah yang ingin aku katakan. Seharusnya, ayat lebih diselindung dari kata-kata hati yang sebenarnya. Setelah mengambil keputusan bercuti selama dua hari untuk merehatkan segala kepenatan dan kesibukkan yang aku alami dan dalam masa yang sama menenangkan diri dengan SKT yg turun. Mungkin salah datang dari aku dan mungkin sebaliknya atau dari mana-mana. Aku mula menjalani cuti yang cukup tenang dan santai. Hanya kedengaran santai dan tawa dari dalam diri masing-masing, namun masih terselindung seribu satu duka. Tidak mengapa, bukan urusan kita sebagai manusia yang hanya menyinggah sebentar di sangkar indah. Biarkan ia berlalu, namun masih tertanya-tanya, apa yang terjadi dan apakah implikasi kejadian. 



No comments:

Post a Comment