Monday 25 June 2012

:: 14 Jun Sudah Berlalu ::

14 Jun, sudah berlalu hampir 11 hari. Saat menunggu detik 14 jun itu, sungguh mendebarkan. Just think positive and berserah kalau-kalau ada suprise yang tidak dijangka. Its was Awesome!! Tiada kejutan lansung, wish birthday seperti biasa, from my bro! [Azrin Hashim], thanks a lot bro. 1st person wish on that day!! Chit chat lama sangat! siap kira berapa banyak SMS yang masuk wish birthday! Great!! for one hour only received 14 SMS, same like my birthday date! HAHA! This year, mengaharapkan jam tangan baru sebagai present. Tunggu je siapa yang nak bagi. Penantian satu penyeksaan sayang!! Sepanjang hari minggu tu hanya mengahadap laptop untuk balas semua wish birthday! Still buat kerja, but sambil buat kerja, sambil balas semua wish yang masuk dekat Facebook. Selama 24 tahun menyambut hari lahir, tidak pernah sekali pun kena PRANK! 24 tahun ini jugalah merasa pelbagai kenikmatan hidup yang Allah S.W.T berikan. Masih merasa kasih sayang dari seorang Ibu, seorang Ayah, seorang Kakak, dua orang Abang dan juga seorang Adik Lelaki !!Cukup lengkap keluarga yang penuh dengan ranjau dan cabaran. Itulah namanya kehidupan. Kadang-kala sedih melihat rakan-rakan mahupun sahabat handai yang sudah ketiadaan ibu dan ayah. Aku bersyukur kepada Allah S.W.T kerana masih diberi nikmat dan peluang untuk menabur bakti kepada dua orang insan yang telah penat menjaga dan membesarkan iaitu Ayah [Ismail Sappar] dan juga seorang ibu [Timah Yaacob]. Selama 24 tahun inilah mereka melayan apa jua kerenah aku sebagai anak yang tidak pernah cukup untuk meminta apa sahaja apabila serba kekurangan. Seorang remaja yang kuat membrontak, susah untuk difahami, degil, keras kepala, melawan adalah agenda utama dalam rumah, sentiasa tidak berpuas hati dan aku jugalah yang paling payah untuk dididik dan aku jua yang sentiasa betul. Itulah, keranah yang hampir dilayan selama 24 tahun. Pernah di rotan, pernah dibaling dengan penutup kole [sejenis teko kecil utk air panas], pernah dilibas seperti anak tiri [HAHAHAHA!], pernah dikunci dan tidur di luar rumah, pernah merasa disebat dengan rotan buluh dan lain-lain dan pernah masa usia 19 tahun maybe! Masa tu interested nak join junior dekat sekolah pergi camping dekat Pulau Sibu, Johor.!!. OMG!! What do you expect ??? My Father bawak surat yang sekolah dah sediakan, jumpa Teacher yang buat surat tu [Teacher Azlina].. My Father so strict!  Kisah lama, now i'm 24 years old. I have my own life, i have mother, father and family. I have sister in law and brother in law and a new sister in law [coming soon], my all nephew, I have career, now i'm epjj student in Bc. Information Managemant (Information and Library Management. Semuanya sudah ada, cuma RUMAHTANGGA je yang belum tersedia. Almaklum, mengejar cita-cita.

" 24 Tahun, buat pertama kalinya disambut dengan begitu meriah sekali. Meriah yang bagaimana? Pada satu petang menerima SMS [Khidmat Pesanan Ringkas] yang berbunyi
"Abg nash nnt temankan wan makan, wan belum makan lagi." So, repley " Ok, boleh je, jam 6.00 pm abg nash trun bawah" - Semangat katakan nak g makan. Ok, 6.00 pm decide g secret recipe. Boraklah dengan remaja ribena ni sampai terlupa dan terleka. Sampai satu tempat, "Abg nash pinjam fon, wan nk msj madlah, crdt wan habis." Pelik! kredit habis? bukan main dia menaip kt Rahsia Resipi tadi, ttbe boleh kredit habis, "Bukan ke mad dah xjual topap?.. "Dia jual untuk kawan-kawan je.. Hehehe.." "Ohh. Ok!" .. Jalan seperti tak da apa yang berlaku.
Sedang asyik berjalan-jalan, " Abg nash, aizul panggil dekat blok sebelah sana!" jerit budak bernama Mad ! " Mana ada Aizul kat situ Mad!" Dah mula rasa semacam ni, aku mengundur sejauh yang mungkin. Nampak muka macam hampa je. "Ada Aizul dekat situ, cuba tengok~" Aku mengundur dan menoleh, "Xda pun.. Memandai je..."
Terselamat dari sangkar buaya! Berjalan dengan perlahan, terus untuk mendaki tangga. Sampai pada satu anak tangga "Ekh! Abg nash, mana wan?" Soal Mad. "Ada kat bawah, dia kata ambik buku, jap lagi dia naik." Naik beberapa anak tangga "Abg nash wan mana?" Aiman pulak yang tanya. "Lah, kat bawah, .... [lupa ayt apa yg dicakapkan] - Tiba-tiba si Aiman Firdaus dengan pantas sambar hpone Nokia C3 aku, sah! mamat ni memang nak kena dengan aku. Aku toleh belakang, nah! matilah kuyup aku dikerjakan. 1 baldi air. Balingan yang pertama tepat dan sungguh mengasyikkan. Konsep serah diri, balingan air yang ke 2 tepat pada sasaran. "Happy Birthday Abg Nash" - Shazwan! Dia boleh wish dari tangga dengan gelak tawa?OMG! Seriously, its not funny! Aku tak bawak sehelai baju mahupun seluar pakej dengan dalam sekali. OMG! Aku paksa hamba-hamba Allah itu pergi beli something untuk tutup apa yang patut.Ok, masa untuk bersihkan diri. Apabila hamba Allah yang membantu membelikan pakaian dalam tadi balik, mereka pun bagi! Ok, Boxer PINK! Rasa macam nak jerit bagi satu Blok Cemara 8 tu dengar. Imagine, tak pernah pakai boxer satu hal and more thing warna PINK! Berdekah-dekah budak dua orang ni. So, selesailah satu babak, solat and aku terus pergi ambik kertas yang aku print tadi. Selesai cerita ala budak-budak ni. Ini baru chapter 1 ada chapter 2 akan menyusul, more dramatic and so happy ever after. :)

No comments:

Post a Comment