Tuesday 9 April 2013

Kerna Aku Ada Tongkat

Assalamualaikum W.B.T

Aku berjalan mengikut naluri
Dari arah kanan bunyinya haruk pikuk
Dari arah kiri bunyinya sunyi sepi
Berjalan sambil mengetuk
Berjalan sambil menagih simpati
Aku berjalan mengikut gerak hati

Ada yang pimpin
Ada yang memerhati
Ada yang malu
Ada yang simpati
Ada yang memaut
Memapah kaki melintasi arus jalan

Aku berjalan mengikut hati
Terus berjalan meniti senja hari
Bila diketuk bunyinya batu
Bila diketuk bunyinya papan
Bila diketuk tidak berbunyi
Aku Hilang arah
Aku Hilang langkah
Aku Hilang tujuan
Aku Hilang jalan pulang

Ada yang melihat
Ada yang membantu
Ada yang memapah
Membawa daku ke pulang ke rumah
Nikmat ku hilang
Namun ku berserah
Aku Redha
Aku bersyukur atas ketentuan Ilahi
Kerna Aku Ada Tongkat 

Nukilan,
     Nashriq Ismail
     Perpustakaan UNISEL
     09/04/2013 - 09.55 am

No comments:

Post a Comment