Wednesday, 7 January 2015

Entah ...

" Kau ok?"

"Entah.. Kau rasa?"


*Gambar Sekadar Hiasan*

"Entah.. sebab kau yang rasa.. aku tak rasa.."

"Entahlah, aku tak tau apa yang aku rasa"

"Mungkin.. kau rasa, tapi kau pendam?"

"Ehh... Takdalah, mana aku pendam. Entah.. kadang-kadang rasa tu macam tak berapa nak berguna"

"Sebab kau kata macam tu?"

"Sebab.. rasa tu tidak akan mengubah apa-apa, perhaps!"

"Takpelah, aku rasa kau kuat.. Kau boleh je hadapi sebaik mungkin.. Aku rasa dah bertahun kau berjalan dekat atas muka bumi Allah ni, Aku tengok dah berapa kali kau tersembam. Kau lalui juga. Tapi aku tengok hari demi hari, kau pandai sarung stokin dengan betul.."

"Mungkin aku belajar satu-persatu tentang rasa dan hidup di dunia ni, mungkin juga kadang-kadang aku tak kuat, tapi aku pura-pura kuat. Haha~ Biarkan jelah.. sampai satu ketika, aku sedar juga nanti. Allah kan ada... "

"Tapi kau kena ingat, sampai bila pun.. kau tetap kena berjalan, dan sampai satu ketika kau akan keseorangan nanti. Pada saat tu, kau harus tahu ada yang akan gapai tangan kau bila kau hampir jatuh.."

"Aku tahu tu.. Tapi... entahlah, aku lalui je sekarang ni dengan sebaik mungkin" ....

1 comment:

  1. Never give up... U never know how strong are u till u face it... Hehehe nash... Nnt follow kita plak ek..hahaha tq

    ReplyDelete