Thursday, 15 January 2015

Jangan Tanya Kenapa Aku Menangis

" Ekh! Kau macam menangis je?"

" Ekh .. Mana ada, biasalah tu, bila menguap ada air mata yang keluar.. "

" Pandainya kau tipu? .. "

" Sikitlah~ Haha.. "

" Ada masalah ke? Nak cerita? .. "

" Takdalah, tiada apa yang dikongsikan .. Aku okay je "

" Betul? Kau okay ni? .. "

*Gambar Sekadar Hiasan*

" Err... Aku cuma rindu akan sahabat yang sesekali mengembirakan, sahabat yang sesekali datang dan pergi.. sahabat-sahabat yang sesekali membawa dan memimpin kita ke jalan yang lebih baik .. dan kadang-kala aku mencari kekuatan itu supaya aku tidak mengalirkan air mata .."

" Beruntungnya, mudah kau keluarkan air mata .. "

" Aku tak suka simpan air mata tu, nanti senak dada, fikiran aku ..  aku suka lempiaskan supaya aku rasa itu satu cara aku lepaskan lelah yang aku pendam .. "

" Nangislah, mungkin itu cara kau .. Aku hormati perkara tu, tapi kalau selalu tidak elok jugak .. "

" Aku sendiri tidak pasti kenapa aku menangis .. Sedangkan bukan tidak berjumpa lagi .. Tapi hati itu sungguh rapuh.. Sangat-sangat rapuh .. "

" Mungkin hati kau ikhlas untuk menangis .. Bukan mudah untuk hadapi perpisahan .. Itu baru kita berpisah dengan sahabat, belum kita berpisah untuk selamanya dan membezakan dunia kita .. Aku harap kau terus kuat .. Sahabat ini pelengkap juga sebenarnya, tapi adakala jangan terlalu dipaksa. Kau jalan rentak kau, kemudian ikutlah rentak sahabat disekeliling kau .."

" Terima kasih, kau pun sama, terima kasih sebab selalu beri nasihat dan semangat.. Aku faham maksud kau, aku cuba sebaik mungkin .. Kadang-kadang syukur ramai orang nak berkawan dengan aku, kadang-kadang aku takut orang tak selesa dengan aku ... "

" Orang kalau ikhlas takkan cakap, takkan tunjuk .. Kau kena sedar perkara tu .. "

" Thanks sahabat .. "

No comments:

Post a Comment