Tuesday 2 July 2013

Sekilas Dugaan

Assalamualaikum W.B.T


Apalah daya diri yang serba kekurangan. Lagi mahu dilupakan, lagi bertambah masuk ke dalam minda. Aduhai minda, berhentilah seketika berfikir perkara yang sudah berlalu dan juga perkara yang sudah jumpa jalan penyelesaiannya. Sekitar jam 2.30 pagi tiba di Wangsa Maju, setelah selesai study bersama-sama rakan sekelas untuk menghadapi killer paper bagi kami. Alhamdulilah, akhirya selepas 19 jam tidak tidur, terasa badan sangat letih dan tidak mampu melelapkan mata. Seperti biasa, risau dek kerana study ala kadar dan baca important part sahaja. Secara amnya, paper yang kami perlu menduduki peperiksaan pada hari ini adalah TECHNICAL paper. Latihan perlu dan kefahaman untuk melakukan. Jam 6.50 barulah terkial-kial nak subuh dan bermandi manda bergilir-gilir. Selesai mandi, OK! Nasi goreng omak den masak dah siap. Siap makan jalan! tepat 8.00 pagi dengan penuh confiedent DUKE tak jammed! Ok! Hamberk! 8.10am sampai 8.22 am masih dekat duke belum melepasi tol untuk ke Guthrie  (maybe) Masuk Guthrie! 3 kali jammed, jam dah menunjukkan 8.40 am. Speed dan hampir excident dan sempat mengelak. Allah masih memberi peluang, Dosa belum habis cuci. Meneruskan perjalan, 8.55 Stuck dekat NST on the way nak masuk Shah Alam. You have half and hour ! Serius masa tu hanya berdoa pada Allah supaya dipermudahkan segalanya. Masuk area Shah Alam tau jelah traffic light berjuta-juta lemon! Stop! Stop! Stop! Bila nak sampai seksyen 7 ni! 9.35 sampai di Dewan Raja Muda Musa, Seksyen 7.. Dup Dap Dup Dap! Ingat tak lepas masuk. Alhamdulilah! Lepas. Semangat bukak paper! Part A (Q1) - Satu hapa pun tak tau melainkan ABOUTNESS! Selak! Part B Q1 - Tak faham dan tak tahu lansung. Q1 ? Bolehlah jawab asalkan jangan tinggal ruang kosong. Q3 - Q5 - Logic, Related, Hentam menjadi resipi.Q6, Tenung dan fahamkan. Part C Q1 Letaklah apapun Q2 create Indicative Abstract. Sudah dijangka soalan tu keluar sebab semester sebelum informative, SO DONE!  But .... I'm Still Down coz of apa yang dibaca habis lupa segalanya dan jawapan pada soalan yang dikehendaki seperti tidak menepati citarasa tangan mata dan mulut yang membaca. Tawakal! Sehingga mood terbawa-bawa! 

  • Allah kalau mahu menduga tidak kira tempat dan masa. Di mana sahaja akan diberi.
  • Allah kalau dia nak hambanya dekat dengan DIRINYA, maka diberikan sedikit kurma ujian yang perlu disulam sirap tangisan. 
  • Apa yang berlaku hari ini membuatkan saya sendu dan sedan. Merintih memerlukan pertolongan. Bercerita dengan sesiapa sahaja untuk mengembirakan hati, namun...... secara tidak sengaja " apabila diharap kail si ikan emas, namun terkail si ikan keli"

Selamat Malam :)

1 comment: