Thursday 6 August 2015

Mimpi....

Assalamualaikum wbt. 


Semalam aku bermimpi....
Sudah tiba masa kaki perlu jauh melangkah pergi
Sudah tiba membiarkan sesuatu menjadi memori
Sudah juga tiba masa aku membiarkan jauh dari mimpi
Semalam mimpi aku ngeri....
Seakan membunuh segala ingatan di kepala
Seakan menghilangkan aku dari setiap sudut memori
Seakan menjauhkan aku dari sebuah kenangan
Seakan meletakkan aku di dalam satu kurungan tanpa jalan keluar

 
Gambar Sekadar Hiasan



Semalam aku bermimpi....
Semuanya berubah dan tidak seperti dulu lagi
Semuanya tidak ada pautannya lagi
Semuanya hanya tinggal caci dan maki 
Semuanya hanya palsu dan mainan duniawi
Semuanya menjadi kelam dan gelita ketika aku bangkit dari mimpi. 


Nashriq Ismail
060715 - Unisel Library

No comments:

Post a Comment