Tuesday, 25 August 2015

Move On

Time to move on...


"Back to reality. I need Nashriq yang lama. Strong walau apapun yang datang. Tak pernah nak mengaku kalah sikit pun walaupun ianya pedih. Nash! Wake up! Jangan lemah, jangan layan emosi. Aku tau kau seorang yang kuat. Selalu je kau motivate orang lain, takkan untuk diri sendiri kau tak tak boleh nak motivate. Sedar Nash, benda macam ini buat kau lemah, kau takkan dapat apa yang kau mahu. Pendam takda masalah, itu hak kau sendiri, tapi jangan memudaratkan diri sendiri Nash. Kuat Nash! Semua berlaku ini ada hikmah, ada sebab, ada punca ada musabab. Kalau kau tak lawan, kalau kau tak keluar dari bulatan itu, kau akan terus lemah. Satu ketika, kau sendiri tak mampu berjalan walau macam kuat sekalipun. Ingat Nash, dulu kau tak macam ni pun. Dulu, kau boleh tersenyum, kau boleh gelak walaupun masa tu aku nampak kau sangat susah nak senyum. Be strong Nash! Aku kenal kau macam mana. Let go. Let go. Benda tak penting.."

1 comment:

  1. Ini lumrah...ada masa kuat ada masa lemah. Kalau kita sentiasa kuat tak meriah la hidup ni. Pasang surut kehidupan mmg begini. Baru kita tau kekuatan kita ditahap berapa...itu semua rencah yang menyedapkan kehidupan kita didunia ni. Kita yang menentukan selera kita, bukan orang lain. Mereka hanya boleh bagi idea untuk resepi kita....

    ReplyDelete