Tuesday, 18 September 2012

New Semester Begin

Assalamualaikum :)

Selepas berhempas pulas pada semester lepas, kini sudah mula menjejakkan ke semester baru. 22 September yang bakal tiba, bermulalah perjalanan baru di semester 3. Apa yang telah berlalu biarlah ianya berlalu seperti air. Kini, datanglah dengan semangat baru dan jangan sesekali memandang ke belakang, kerna apabila kita memandang semula ke belakang, masa itu hanya meruntuhkan semangat yang ada. Meneruskan perjalanan yang masih berliku dan beronak ini bukan mudah, namun masih ada Allah S.W.T yang membantu memberi penerang jalan, masih ada Al Quraan yang memberi petunjuk ke jalan yang diredhai. Semangat baru perlu ditanamkan demi menggapai impian yang penuh di dada. Jangan sesekali mengalah dan juga berhenti berdoa agar ada perubahan dan kebaikan dalam kehidupan. Selepas apa yang terjadi, bukan satu penyesalan namun menjadikan iktibar untuk kita perbaiki kelemahan dan fikirkan apa inisiatif kita sebagai manusia untuk memperkemaskan semula keadaan. 
Berusahalah dan maju kehadapan bukan sekadar dibibir namun kita harus azam dan bertekad dalam perbaharui dan perbaiki kesilapan yang lepas. Tunduk tidak semestinya lemah, bangkit tidak semestinya kuat. Dari mana hadirnya kekuatan? Dari Doamu kepada Allah S.W.T, dari ungkapan kaum keluarga, semangat dari sahabat handai. Setiap kata dari mereka, anggaplah satu nasihat dan kritikan yang membina untuk memperbaiki kelemahan. Cemburu? sebenarnya hanyalah pembunuh, sifat mazmumah yang perlu dijauhi. Ia mendatangkan kemudaratan sekiranya terus menular dalam diri, sepatutnya kita berusaha lebih keras untuk mencapai hingga ke matlamat yang telah dinoktahkan. Jadi bangkitlah dan teruskan usaha, jangan disesali dengan apa yang berlaku sebaliknya kita laluinya dengan tabah dan tenang. Selagi ada teman disekeliling, perkuatkan diri dan berjalan selagi mampu. Jatuh, bangkitlah semula demi kebahagiaan dan kesenangan di kemudian hari, :)


"Life like a butterfly" - Someone told me, life a like a butterfly, changed and fly. Change and fly. One day they will come back after the destination end? (sorry english tak bagus)



Sekian, Nerver Give Up and  Never Give In. Smile :) and keep it up ~ 

Welcome back to Puncak Perdana Campus!!

1 comment:

  1. Alhamdulillah... :D chaiyok2.. teruskan perjuangan...

    ReplyDelete